Recensies
"Tijdens mijn opleiding tot Regie wijkverpleegkundige bij ExpertCare Academie heb ik theorielessen klinisch redeneren mogen ontvangen van Naomi Minderhout. Naomi begon tijdens de lesdag eerst met de anatomie en fysiologie van het gezonde lichaam, daarna dieper in op verschillende ziektebeelden en gingen we leren van casuïstiek. Door middel van casussen hebben we de methoden, modellen en technieken geleerd. In deze lessen hebben we de 6 stappen van klinisch redeneren uitgebreid geoefend. Naomi keek goed naar de beroepssituatie in de wijk, en bepaalde dan samen met ons wat er geleerd moest worden.
​
Als ik voor mezelf spreek, deed ik wel aan klinisch redeneren, maar dan vooral volgens mijn intuïtie. De methodiek ontbrak.
Naomi heeft me geleerd dat volgens bepaalde methodieken je nog beter kunt redeneren en onderzoeken. Je hebt dan een betere onderbouwing voor jezelf, de cliënt en de arts. Naomi is vakkundig, professioneel en betrokken. Zij leert de verzorgende en verpleegkundige in de wijk, hoe ze in hun kracht kunnen worden gezet, op communicatief, sociaal en medisch gebied.
​
Haar persoonlijke visie, het belang van vakkundig klinisch kunnen redeneren, zodat de cliënt goed geholpen wordt, straalt ze over op de studenten.
​
Je gaat met een goed gevulde koffer met informatie naar huis, als je een dag les hebt gehad van Naomi.
​
Maria Doek-Cox, Regie wijkverpleegkundige - oud leerling Expert Care
"Gedurende de opleiding Oncologieverpleegkundige, bij de ExpertCare Academy kreeg ik les van Naomi Minderhout. Zij gaf de lessen Anatomie en Fysiologie over diverse onderwerpen.
Als gespecialiseerd verpleegkundige (IC en PZ) heb ik best al de nodige kennis in mijn rugzakje. Ik begon echter wel met de opleiding om nog meer te leren en dat lukte in de lessen van Naomi zeker!
Zij wist in de lessen goed aan te sluiten op de bestaande kennis van de groep als geheel, naast individueel, en hierop aan te vullen. De lessen waren zeer methodisch van opzet, waardoor ook haar manier van denken en redeneren, én aansluiten op het belang van de patiënt/cliënt goed, én duidelijk over kwamen. Daarbij sluit het aan op het klinisch redeneren volgens de methode van Marc Bakker. Naomi doceerde aan de hand van veel zinnige praktijkverhalen, voorbeelden en casuïstiek. Daarnaast (want gezien de pandemie: digitaal onderwijs) wist ze goed contact te maken en te houden, knap!"